Miről esett szó korábban?

Előző cikkünkben említettük, mire kell figyelni egy webáruház fejlesztés kapcsán a tervezésnél. Megtudhattad, hogyan zajlik - nálunk - egy netes projekt (webáruház fejlesztés, weboldal készítés) tervezési folyamata. Ízelítőt kaphattál abból milyen kérdéseket kell tudni megválaszolnod ahhoz, hogy a projekt esélyesebben legyen sikeres. 

A folytatásban...

Az ajánlat kiadását követően Péter megrendelte a munkálatokat egy késő tavaszi délután. Az első lépésünk a webáruház alaprendszerének kialakítása volt. Ebben a fázisban kialakult, hogyan fog kinézni. A költséghatékonyság jegyében nem grafikussal terveztettünk webáruházat, hiszen így a költségek ugrásszerűen megnőttek volna. Ezt a legtöbb esetben magyar kis és közepes vállalkozások nem tudják megfizetni, de ezzel azt gondolom nincs is nagyobb baj.

A megfelelő design kiválasztása

A megfelelő kinézet kiválasztásához szükségünk volt azokra a kérdésekre – és a rájuk adott válaszokra – amelyeket a tervezési fázisban szorgalmasan össze is írtunk. A termékek köre, a célközönség és az elsődleges üzenet meghatározta a színeket, formákat és stílust. Ez alapján már könnyen választottunk kinézetet a webáruház számára. Az elsődleges szempont továbbra is az volt, hogy a hangsúly a terméken legyen, ne pedig a desing-on.

Spray-Paint-Design

A megfelelő külcsín kiválasztása után felépítettük az alap webáruház rendszert, majd ezt teszteltük, finom hangoltuk. Fizetési modulokat, szövegeket fordítottunk, címeket, adatokat adtunk hozzá, egyszóval mindent a helyére tettünk. A legkisebb apróságok sem kerülték el a figyelmünketA következő lépésben a számlázó rendszerrel kötöttük össze a webáruházat. Ennek során szembesültünk néhány nagyon alapvető hiányossággal a számlázó rendszer kapcsán, amire szerencsére a külső partner gyorsan reagált és segített megoldani a helyzetet. Ezúton is köszönjük szorgos és gyors együttműködését a számlázó rendszert gyártó cégnek!

Mire figyelj oda, ha számlázó rendszerrel kötöd össze a webáruházad?

Az integráció során a következő kérdésekre kellett nagyon alaposan oda figyelnünk, hiszen ezek olyan kardinális problémákat oldottak meg, amelyek a mindennapi működés során fontosak:

A termékekről milyen adatokat tudunk a számlázóból kinyerni?

Hogyan és milyen formában adja át a termékekről az adatokat?

Azokat az adatokat, amelyeket nem adott át, azt a webáruház admin felületében kellet (kell) megadni, és feltölteni. S mivel a számlázó rendszer kevésbé volt rugalmas adatátadás terén így a termékek alap adatait tudtuk csak szinkronizálni. Ezek közé tartozott a termék neve, készlete, egyedi azonosítók, méretek, súly és hasonlók.

Milyen egy jó termék leírás és hogyan kerül a webáruházba?

A jó termékleírás ismérve, hogy olyan információkat szolgáltat a termékről, amely alapján a vevő el tudja dönteni, hogy számára az adott termék megfelelő. Vegyünk alapul egy hűtőszekrényt (bár ez a webáruház pont ezt nem árul, de a példa szemléletes lesz). Ha a vásárló hűtőszekrényt keres,akkor biztosan tudni szeretné, hogy az adott tárgy mekkora. Sajnos nem egy webáruházat láttam már ahol hűtőszekrényt árulnak, de sajnos a méreteit nem írják le, így nem eldönthető, hogy befér-e a konyhába… Ezért kell a termékről olyan információkat megjelentetni, ami alapján a vevő el tudja dönteni, megfelelő-e számára a termék.

A termékleírások elkészítését nem a számlázó rendszerben végeztük, hiszen ezt a számlázó rendszer nem tudta olyan formában átadni a webshop számára, így a webáruház adminisztrációs felületén készülnek.

A termék képek vajon honnan lesznek meg?

A termék képeket vagy a számlázó rendszerben adhatná meg a webáruház tulajdonos, vagy a webáruház adminisztrációs felületén. A mi esetünk ez utóbbit választottuk, mert több lehetőséget nyújtott ez a megoldás, mint a számlázó rendszer felől megközelíteni a kérdést.

Következő cikkünkben felfedjük a titkot, hogyan került a számlázóba a rendelés, illetve kiderül hogy a webáruház nem minden... érdemes velünk tartanod a következő héten is.

Ready for Action?

Am no an listening depending up believing. Enough around remove to barton agreed regret in or it. Advantage mr estimable.
Let's Go!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram