2016-ot még az egyszerű formák jellemezték, 2017-ben azonban bonyolultabb és összetettebb webdesign trendeket jósolnak. Csemegéztünk a lehetőségekből.

Első helyen áll mobilon is elérhető webfelület

2017-ben a mobilon elérhető weboldalak iránti igény áll az első helyen, már a Google is áttér a mobil indexre. Ezért tanácsolják a szakavatottak, ha valaki jó helyen akar szerepelni a keresőben, akkor fordítson figyelmet a „mobilos megjelenésre”.  (A témában részletesen ezen a linken írtunk: http://webstartconsulting.hu/ujabb-google-forradalom-mobil-weboldalak-lista-elejere

Tovább gyorsuló weboldalak

Az extrém gyors weboldalak készítése is a 2017-es trendek egyike. Tervezéskor jó, ha figyelembe vesszük, hogy az ilyen jellegű weboldalakkal kell versenyre kelnünk a mobil találati listákon. A hozzáértők azt javasolják, hogy a Google által korábban ajánlott 1,5 másodperc helyett inkább az 1 másodperces értéket állítsuk be. 

Tartalom alapú navigáció és hosszú görgetés

A tartalom alapú navigáció segítségével kiszűrhetőek a zavaró tényezők, amelyet a hosszú görgetés funkcióval javasolnak kiegészíteni. A hosszú görgetés egyébként leegyszerűsíti a navigációt, ugyanis csökkenti a kattintások számát.

Személyre szabottság

A big data jelenségnek köszönhetően személyre szabhatóvá vált az online kereskedelem is. A kinyert adatokból felhasználói profilok készülnek, így könnyebb személyre szabott kínálattal bombázni az ügyfeleket. Az üzleti analitika 2017-ben real-time alapú lesz, ennek köszönhetően a webáruházak is valós időben alakíthatják áraikat.

A felhasználói igények előrejelzése

Cél, hogy minél kevesebb döntést hozzon a felhasználó, ezért a designnak a döntés terhét is le kell vennie a felhasználó válláról. Az előrelátó rendszerek a felhasználói élményt a látogató preferenciái és múltbeli viselkedése alapján építik fel.

Dinamikus keresés

A JavaScripten és az Ajaxon alapuló dinamikus keresés segítségével rögvest megjelenik a keresett termék. Ezt a megoldást a nagy készlettel rendelkező webáruházaknak javasolják.

Emocionális design

Az emocionális design csak annyiban különbözik a hagyományos webdesingtól, hogy megpróbál érzelmi kapcsolatot kialakítani a felhasználókkal. Például egy aranyos figura segítheti a navigálást. 

Mikrointerakciók és funkcionális animációk

Egy jól megtervezett mikrointerakció is növelheti a weboldal népszerűségét. Ez lehet akár egy gomb színének a megváltozása vagy hangjelzés, például üzenet érkezésekor. A mikrointerakciók szerepe, hogy kiteljesítsék a felhasználói élményt.

Interaktív történetmesélés

A végére hagytuk a történetmesélés eszközét. Ugyanis egyre többen ismerik fel a storytelling jelentőségét az online marketingben is. Ami a webdesignt illeti, akadnak már olyan landing page-ek, amelyek teljes egészében egy-egy történetet mesélnek el. A siker titka ebben az esetben, hogy a történet vizuálisan és érzelmileg is vonzó legyen a látogatók számára. Például a legsikeresebb weboldalak egyfajta interaktív utazásba húzzák be a felhasználót.

Ready for Action?

Am no an listening depending up believing. Enough around remove to barton agreed regret in or it. Advantage mr estimable.
Let's Go!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram